lørdag den 30. november 2013

NOVEMBER TEMA: Sy til din baby #6


Så har der været gang i symaskinen igen, og min (lidt for tidlige julegave fra mine forældre) overlocker. Jeg kunne ikke være lykkeligere! En overlocker er simpelthen lige hvad jeg har manglet for at forbedre mit finish på diverse kreative projekter. Dem jeg viser frem her den sidste dag af november temaet, har alle et klart forbedret finish grundet min elskede overlocker!


I denne omgang har jeg syet 2 bluser til min store "baby" på 2½ år. Så mon ikke vi kan sige at vi holder os inde for temaet?...

Den første bluse jeg fik ideen til er syet efter Minikreas Raglan T-shirt som jeg nu også udbyder til salg på min Facebookside. Jeg er vild med denne model og den kan sammensættes på mange forskellige måder. Jersey'en med print er fra Stof&Stil og står til 159,95 kr./m. så jeg har valgt at spare lidt på forbruget og sætte det sammen med den stribede jersey i ærmerne. På denne måde bruger jeg kun det printede jersey på bag- og forstykket og har masser af stof tilovers til andre projekter. Desuden synes jeg det gør blusen mere spændende. 

Her ses halsribben og hvordan en overlocker giver et mere professionelt resultat.

Igen et eksempel på overlockeren og hvordan den gør arbejdet lettere, da oplæg ikke behøver at laves dobbelt.

Blusen er i bunden (og på ærmer) lagt op med tvillingnål for et flottere og mere professionelt resultat.

Det næste projekt er lavet efter samme mønster, men ikke efter "easy"-modellen. Den er lavet efter kjole-varianten som er lidt længere og med en bred ribkant, samt ribkanter ved ærmerne. Dette er virkelig en sød model til en lille pige og går godt med et par leggings.


Her er igen valgt en lækker printet jersey til for- og bagstykke. Igen en stribet jersey til ærmer og en mere spraglet ribkant i kontrastfarven gul. Jeg synes virkelig det endelige resultat oversteg mine forventninger! Den er, ligesom den anden bluse, syet i str. 98 (3 år) så jeg glæder mig til næste forår hvor min store pige endelig kan få den på. 

Her ses den brede ribkant i ærmet, som kan lægges dobbelt, som på det øverste billede.

Her er nærbillede af den lækre brede ribkant forneden.

Igen lidt detaljer fra overlockeren! 

Og endnu et.

Husk at deltage i min giveaway, som er sponsoreret af natureZoo of Denmark her.

1 kommentar:

  1. Hvor er de fine! En overlocker kan man altså bare ikke leve uden ;-)

    SvarSlet