fredag den 23. maj 2014

Favorit højstolen - Nomi

Der går alt for langt mellem mine indlæg for tiden, men der er også efterhånden mere og mere tid ind imellem. Desværre er der flere projekter der står i kø, og jeg har kun 24 timer i døgnet. Allerhelst vil jeg gerne sy en masse tøj og tilbehør til babyer og børn, men mange af mine ideer bliver i mit hoved, så længe der ikke er tid til at gå igang med dem. Men jeg er så småt ved at komme igang igen, som I nok allerede har set. Dog forbliver det tøj til mine egne børn lige nu, da de projekter kan ligge så længe jeg kan holde det ud, hvor der på ordre kan være en stressende deadline.

Budskabet med dette indlæg er dog et stykke fra syningen, men stadig i børnenes domæne. Vi har nemlig købt os den lækreste højstol til Alma.



Stolen Nomi fra Evomove.dk er designet af Peter Opsvik, som også stod bag den nok mest kendte højstol TrippTrapp. Denne købte vi i sin tid til vores store pige, og den voksede med hende og kunne bruges helt fra nyfødt, med babyindsats og til voksen. Ja, vi har vel alle prøvet at sidde på en TrippTrapp i mangel på bedre. Altså som voksne... Jeg troede jo naivt på at der ikke fandtes et bedre alternativ da så Alma kom til. Men pludselig hørte jeg oftere og oftere i blogverden om denne Nomi stol. 




Fordelene er mange. Den er innovativ i både funktion og design, og ikke mindst vejer den ingenting, under 5 kg. Den løftes nemt med én hånd, og hvem har ikke tit kun én hånd ledig, når man har små børn? Til Nomi kan der ligeledes til købes et babyindsats, og fordelen ved dette er at det kan justeres fra liggende til mere siddende position, hvilket jo er super for de helt små, der helst ikke skal sidde for lang tid af gangen.  

Man justerer nemt vinklen på babyindsatses ved at løsne og skubbe indsatset opad eller nedad efter behov. Ingen skruer eller lignende er nødvendige. (udover når stolen samles første gang, eller når babyindsatset afløses af sæde med bøjle)

Dette billede er taget efter ½ times gråd. Så snart hun kom over i Nomi stolen i liggende stilling, faldt hun i søvn med det samme. Hun ville bare have sin nye stol, og ikke sin mor.

Jeg synes også det er super at der sidder hjul bagerst på benene, så stolen ruller i stedet for at tippe, skulle et barn sidde og skubbe sig væk fra bordet. Men det betyder altså også at man lettere kan flytte rundt på stolen, uden at løfte den, så eksempelvis storesøster kan hjælpe lidt til. 

Desuden sidder der under stolen gummi"dutter" så stolen let løftes op på spisebordet når du gør rent, således at bordet ikke ridses.

Puden til indsatset er også i nogle lækre farver og dejlig blødt. Det kan også nemt tages af og vaskes. Desuden kan det vendes om så der er to forskellige designs at vælge imellem alt efter hvad du er mest til.

Seletøjet er også nemt at justere i takt med at barnet vokser.

Til sidst synes jeg bare det er super lækkert at kunne have Alma oppe i højden når vi har hund. Hun kan også lettere følge med og holde øje med at mor er lige i nærheden, selv når jeg står i køkkenet og laver mad. Det giver virkelig mange fordele med sådan en stol. Og netop vægten og designet gør at vi nu er ved at finde plads i økonomien til endnu en stol til storesøster istedet for TrippTrapp stolen. 

Her sidder Alma og følger med mens jeg laver aftensmad. (Læg mærke til den hjemmesyede body)

Snart vil du også kunne læse en anmeldelse af stolen med almindeligt sæde med og uden bøjle. 



Dette indlæg er delvist sponsoreret af Evomove.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar